Tükk aega polnudki nutta saanud. Täna sain. Nädalavahetus läks nagu niuhti, mõtsin et puhkaks ennast välja, aga ilm oli na pagana ilus, et ei saanud ju seda raisku lasta minna, nii et ühel päeval võtsin ette neljatunnise rattaretke sinna ja tagasi virtuaalse herbaariumi valmistamise lisaprogrammiga, teisel viiese jalutuskäigu, osalt hääs seltskonnas, suuremas osas üksi. Hulkumiseks parim inimeste arv!

Nädala algul tahtsin lennujaama kihutada, aga bussijuht tegi selle võimalikult raskeks mu jaoks ja tõstis sõidukiirusega pöördvõrdelises tempos mu vererõhku. Aga kohale ma sain ja kalli sain ka. Saabus mu lemmikjutuvestja. Õhtu möödus jututiines õhkkonnas kartulipaprikašši mekkides. Kamakommid ja must leib leidsid sooja koha mu kotis ja ülehomseks on neist vaid mälestus. Jutuvestja auks korraldati tõusnud äikesetormis ka linnatuur Budapest by night, mille käigus me Gellérti mäel korralikult läbi vettisime. Aga mis see tühi eestlasele teeb!

Teisipäeval oli mul hommikul kell 10 kohting Vikiga, kes ei tundnud mind mu “uue” soenguga ära. Õhtul sai Jutuvestja lugudest osa ka muu rahvas, keda miskipärast ei olnudki karjakaupa. Aga oma viga, ei nad vist tea, millest ilma jäid. Pärast ametlikku programmi sõbrunesid ungari ja eesti jutuinimesed veel õhtusöögilauas. Oh neid lugusid, mida seal kuulda sai! Berecz András kuulutas Pireti oma väikeseks õeks ja ma sain Szabó Annale rääkida, kui väga mulle meeldis tema eeslilugu eesti nädala jutu- ja lauluõhtul. Väärt rahvas see juturahvas!

Kolmapäeval pidasin jutupüha ja käisin sõpradega Szentendres lonkimas ja lángosit söömas, tagasi Budas keetsime korralikku suppi ja ajasime veel juttu, et siis Jutuvestja pärastlõunal jälle muilegi oma lugusid pajatada saaks. Hirmus toredad lood said. Kahjuks pidin enne viimast juttu mujale minema, kus abi vajati. Õhtul aga tõlkisin oma lemmiklaulja (arvake, kelle?) palvel ungari keelde artikli, mis ajakirja Muusika aprillinumbris tema Tallinna kontserdi kohta ilmus.

Täna sain kuulda veel natuke jutte (pisarateni naerdes) ja homme läheb Jutuvestja tagasi koju, kuhu ta juba hirmsasti igatses. Küllap on tal midagi head ka kaasa võtta on, mõned uued lood taskupõhjas ja üks hirmus hea plaat ungari muusikaga.

