Kas te olete kunagi kuulnud mind vingumas selle üle, kuidas Balassi on nõme ja ma vihkan seda südamepõhjani? Minu rahulolematus koolipäeva alguse üle ei kuulu kommentaarimisele, pärast seda aastat ma unustan ära, et enne kella 9 hommikul üldse mingi aeg on. See välja arvatud, olen ma enamasti täitsa rõõmus. Kui ma just parasjagu kuri pole.  Näiteks selliste asjade pihta.

Täna ma veetsin oma elu kõige kasutumad poolteist tundi tõlkeseminaris (mitte ilukirjanduse omas, selles teises), kus teemaks oli, ülla-ülla, tekstitöötlus. Kui igavuse kätte saab ära surra, siis ma olin päris lähedal. Parimate pärlite hulka kuulus muuhulgas: kuidas sisse lülitada nonprinting märke (tühikud ja enterid, eks), hailaitida ja – see on mu lemmik – kopida-peistida ja milleks see kasulik on. Üks nendest ühest ja poolest asjast, mida ma actually uut teada sain, olid ungarikeelsed käskude ja menüüde nimed. Kulub ära, kui õpetaja jälle tööjuhendis ungari keeles üht, inglise keeles teist kirjutab. Ülejäänud pool oli see, mida ma tarviduse korral ise ka oskaks üles otsida. Kusjuures osadel inimestel tekkis probleem juba sellega, kui toolbar korraga näha ei olnud, siis nad vaesekesed lihtsalt ei leidnud vajalike nuppe üles. Mai või, metsa. Kas tõesti teistes riikides koolis ei ole arvutiõpetust? Otse loomulikult pole õpetaja midagi openofficest kuulnud, arvake ära mis softi me kasutasime. Ta vajus näost täitsa ära, kui ma esimest korda oo-d mainisin. Tõlkemälust ma ei hakka üldse rääkimagi.

Nojah, võibolla peab arvesse võtma seda itinduse edetabelit, milles Ungari oli Kreeka järel teisel kohal. Tagantpoolt vaadates muidugi.  Võibolla meie tõlkeõpetaja ongi üle prahi, ainult ma ei oska seda hinnata. When in Rome, do like Romans do. Jajah, nagu ungarlased oma itimajandusega. Ma arvan, et ma sain täna oma esimese halli karva.

Nojah, ega see nüüd mingi päris ralli ei ole ka, kui nüüd üdini aus olla, rohkem nagu triatlon või murdmaajooks. Harjutamine aga teeb meistriks, kirjandites hakkab vigu juba vähemaks jääma. Jooksmist ei armasta ma sellegipoolest.

Teie

Kooli Nohik

