Sadas mingit kummalist märga ollust. Lumeline osa sellest kogunes mugavalt ühe auto katusele ja ma tegin sellest oma selle talve esimese lumememme. Keset lumememme tegemist tuli auto omanik, istus sõnalausumata autosse ja sõitis minema. Küllap vaatas, et lapsed lõbutsevad ja ei hakka õiendama.
Jookide toomine käis vahetuste kaupa. Tipphetk oli see, kui Santeri tuli kannu ja peotäie veiniklaasidega ja teatas: Ma ei usu demokraatiasse. Järelikult ei hakanud ta küsima, kes tahab valget, kes punast, vaid võttis kõigile kékfrankost. Veini nimel tuleb mõnikord ka pingutada, teadis seegi töll, kes leidis eestlased lõhna järgi üles ega jätnud kasutamata juhust paar klaasi hinge alla saada. Saime kuulda, kuidas ta sajandeid tagasi Eestis käis, kuidagi jõudis ta oma heietustega Kanadasse mingi karu juurde. Sellest alates ma ei viitsinud enam kuulata ega ka irvet varjata.

Purjus oled või, et pead kaks korda küsima?

See korter on ilmselt üks Budapesti šefimaid, valged seinad siniste akna- ja uksepiiretega, lebonurga ja vaatega Buda kindlusele. Seal elutseb sõnakas punapea, aga õnneks olen ma psühholoog ja ütlen ka, mis mul öelda on. Aga otsekohesuse vastu pole mul tõepoolest siiski mitte midagi. Oli veel ungarlasi, eestlasi, üks itaallane, nürid noad, porgandid, massiliselt veini ja mõnus diivan aatriumi serval värskes õhus.

Vein teeb keele pehmeks, aga mis mõttes ma olen koos veiniga Leelom? Andke mulle õige muusika ja inimesed ja ma joobun. Veiniga või veinita. Mälu säilib mul ka ükskõik kumma optsiooni puhul. Muideks.

Pühaba õhtul mängisime Karpaatide basseini. Helina oli Ungaris, Sonja Austrias, Santeri Horvaatias ja mina Rumeenias. Küpsesid vahvlid ja liköörikommide paberitest said jõuluehted (loodusesõbrad ja taaskasutajad, olge uhked mu üle). Aeg on juba selline, et peab looma soojust enda ümber ja sees. Küünlad ja isetegevus on just see.

Ma kaotasin ära paberi to-do listiga. Nüüd ma ei teagi, mis veel tegemata on. Igatahes sotsialiseerumist on rohkem kui piisavalt, mõned kirjad kirjutatud, paar väiksemat koolitööd tehtud ja eelviimane aken pestud.

