Esimene vaatus

 

 

Lugeda äärmise entusiasmiga:

  • Oo, tead, Sonja kutsus mind läti keelt õppima! Ma tahan minna. Tule kaa.

  • Lollakas oled vää? Läti keelt, misjaoks?

  • Äge oleks juu. Lähme.

  • Eeee, okeiii… Kuna see on?

  • Reedel, kell kaks.

 

Kell sai pool kaks. Helina saabus Puskin mozisse (ja ei, Puskin ei ole š-ga siin maal :) Nad sõid Marianne komme ja tänasid soomlasi nende ajutiselt avalduva hea maitse eest (Ja kallid sõbrad soomlased, ärge pange pahaks :P ) Kell hakkas kaks saama. Helina ja Leelo ootasid õiges kohas. Sonja oli ka seal. Eesti keelt on ikka nii hea rääkida, keegi ei saa aru. Leedu keelt oli ka ungari tüdrukul hea rääkida, meie ei saanud aru. Õpetajat ei tulnud. Ta helistas Sonjale ja ütles, et lollakad, tulge klassi, mis te koridoris ootate :) Kena. Läksime.

  • Labdien!

  • Misasja?

  • Labdien!

  • Möhhh?

  • Okei, suhtleme siin ainult inglise keeles. Ja enamasti läti keeles.

  • Ahah.

Poolteist tundi täis arusaamatuid sõnu ja häälitsusi. Kaks ungarlast kolme välismaalase seas, kes ungari keeltki lugeda ei oska, rääkimata siis läti keelest. Tegelikult neli. Õpetaja ka. Aga läti keel on tore keel. Proovige öelda eesti keeles sool, tavalise s-ga. Siis proovige kuu aega rääkida ungari keeles, kus s = š. Ja siis minge läti keele tundi, ja õppige uuesti s selgeks. Lisainfo: tunnis räägiti eesti, soome, ungari, inglise ja läti keeles.

 

    Teine vaatus

 

Operatsioon: jope ja kohalikud poed. Tulemus: null. Järgmine etapp: eluks vajalike toit- ja toiduainete hankimine. Tulemus: huvitav.

 

  • Peaks vist paar kuklit õhtuks võtma. Siis saaks närida midagi.

  • No võta. Ma võtan ka vist midagi.

Vahepeal on meie ümber tekkinud seltskond ungarlasi, kes tahavad kiiresti-kiiresti oma leiva kätte saada ja koju minna, mitte kuulata mingit mõttetut arutelu mingis mingis mõttetus keeles, millest nad nagunii aru ei saa.

  • Jaaaa, ma tean, et ma olen eestlane. Vaadake veel paremini. Nagunii pole te enne eestlasi näinud, eks.

  • Kuule, see poiss vaatab meid jumala suurte silmadega.

  • Tere, kas te olete eestlased?

Kujutate nüüd ette meie jahmunud nägusid? Lisage sinna veel üllatus, kui me kuulsime, et tegemist on ungarlasega, kes on 5 aastat Eestis elanud ja õppinud. Eesti keelt. Milline inimene tuleb välismaalt eesti keelt õppima? Selline.

  • Teisipäeval on Eesti Instituudis mingi üritus. Seal saab ka teiste eestlastega kohtuda. Tule ka.

  • Ma ei tea, võib-olla. Kas Budapestis on mingi Eesti kogudus ka?

  • Misasja? Ei usu küll.

  • Eestlased ei ole eriti usklikud inimesed. See ei ole nii oluline.

  • Aga kas sa siis ei usu, et on midagi peale surma?

  • Midagi kindlasti on, aga ma tahaks luua oma kujutluspildi sellest, mis edasi tuleb.

  • Aga Uus Testament ütleb ju ära, mis peale surma tuleb.

  • Jah, aga ma ei pea ju uskuma seda. Tahan, et mul oleks oma ettekujutus sellest.

  • Unustame selle. Kas Ungaris Eesti firmasid ka on?

  • Vaevalt. Üks on, mis tegeleb kauba transportimisega.

  • Állandó?

  • Jah. Ma pidin sinna tööle minema, aga ei läinud.

  • Kuna?

  • Eelmisel suvel.

  • Ma otsisin eelmisel suvel enda asemele kedagi.

Pange nüüd suu kinni ja tõdege kurba tõsiasja, et mitte ainult meie pisike banaanivabariik pole pisike, vaid ka maailm.

 

PS. Michael Knight kandis ühes Knight Rideri episoodis Muhu kampsunit. Seega tuleb telekat Muhu sokkides vaadata :P

PPS. Aga Leelo kinkis mulle sünnipäevaks kõrvitsa. Lille asemel. Ja kuskilt majalt maha kistud sildi kirjaga IV. emelet. Väga vinku.

